Laden...



 

 

 

Project: Afstuderen Lukkien
Klant: RAI Amsterdam
Jaar: 2019

 

 

RAI op maat
Februari '19 t/m juni '19 heb ik mijn gebonden afstudeeropdracht uitgevoerd binnen het UX-team van Lukkien voor één van hun klanten: RAI Amsterdam. De opdracht bestond uit gebruikersonderzoek + het bedenken en uitwerken van een concept, waarmee de publieksbeurzen van RAI geoptimaliseerd konden worden. Deze opdracht heb ik afgesloten met een 8.

 

Binnen de probleemstelling heb ik het concept 'RAI op maat' bedacht. Dit concept is gericht op een custom-made beurservaring, waarbij praktische oplossingen als een plattegrond en dagplanning - gebaseerd op eerder aangegeven voorkeuren - de bezoeker helpt efficiënt de dag door te komen.

Middelpunt van dit concept is een applicatie, die voorafgaand aan de beurs de voorbereiding faciliteert. Door de bezoeker voorkeuren aan te laten geven, krijgt RAI meer inzicht in haar doelgroepen, maar biedt zij tegelijk een gepersonaliseerde beurservaring aan. De bezoeker ontvangt namelijk een overzicht van relevante exposanten in de vorm van een dagplanning en plattegrond. Met deze hulpmiddelen kan hij/zij door de beurs navigeren en in contact komen met waardevolle exposanten. Daarnaast is er de mogelijkheid tot het sparen voor kortingen/goods door bepaalde acties uit te voeren. Dit vormt een extra motivator.

Ook na afloop van de beurs heeft de bezoeker toegang tot de lijst met relevante exposanten. Zo wordt contact na de beurs gefaciliteerd en heeft ook de exposant korte lijntjes met haar doelgroep. Daarnaast ontvangt de bezoeker tips voor de eigen omgeving op basis van de voorkeuren. Dit draagt bij aan een meer year-round strategie en biedt adverteerdermogelijkheden voor winkels en restaurants.

Voor dit concept heb ik een prototype van de app, webpagina en poster uitgewerkt als eindmiddelen. Tijdens het proces heb ik o.a. een Customer Journey Map, persona's, infographic en SWOT uitgewerkt. Enkelen zijn hierboven uitgelicht.